Mencari RedhaMu:

' Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keredhaan) Kami, Kami akan tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sungguh, Allah bersama orang2 yang berbuat baik. ' (Al-`Ankabut: 69)

Monday 15 August 2011

Rindu daerah sana..


.........


..Rindu..

Saya sangat rindu..
daerah sana.

Rindu 
suasana di sana. 

Rindu 
jasad2 dan hati2 di sana..
 (-_-)

Saya betul2kan rindu
..mereka..

......................................

Penghuni2 'sebuah rumah', 
saya sangat rindukan kalian..


['MT']

Rumah itu. 
Seperti namanya, 
telah mentarbiyah diri saya. 

Mendidik peribadi, 
melatih diri.
untuk menjadi sahabat yang lebih baik..


Saya kagum.
Dengan keunikan insan2 di sana..
:)

si puitis
si ruhi
si ceria
rumate yang setia,
pakar memasak,
super busy women
dan tak lupa..
ada seorang sahabat baik 
yang saangat setia..
(rindu kamu anis..)
:)

............

Kawan2 di sana,
terima kasih..

Walau saya 'lain',
tapi
kalian telah meraikan saya dengan baik..
'Penangan' tarbiyah
Mungkin itu jawapan terbaik 
untuk peribadi kalian yang hebat.. =)

................

Sangat riindu..
mereka di 'kediaman 21'

(..sedih..)
(".)

[Ibarat melalui level2 permainan
dari senang ke susah..]

Dari 'madrasah tarbiyah', saya berpindah ke
'baiti jannati'..
:)

Bersyukur..
Saya telah
menjadi 'yang terpilih'
untuk menjadi penghuni di sana

Di rumah ini

Saya dididik 
secara langsung 
untuk lebih memahami insan2 sekeliling


Saya belajar
menghargai, mengasihi, dan mencintai
bukan sekadar 
jasad dan hati yang biasa
tapi
jiwa2 yang luar biasa

Mereka.
'insan2 pilihan'
yang dihadirkan khas
untuk 'mendewasakan' diri..

Adik, kakak, dan sahabat
masing2 mempunyai 'cara' tersendiri
dalam mentarbiyah diri..

Terima kasih insan2 yang dikagumi di sana..
Walau singkat masa saya disana
tapi 'dalam' tarbiyah yang dilalui..

Saya pasti
rindukan saat2 bersama..

Rindu
' memasak sambil membebel ' :)
rindu tersesat jalan
rindu masakan sedap2
rindu sharing moment..
rindu masa2 susah senang bersama 
rindu makan angin sama2
dan segala2nya..
(tak tertulis di sini..)
:)

Rindu kalian,
insan2 teristimewa:

K. kirah 
yang sangat baik dan matang..
hati, penuh kerendahan
fikiran, sarat 'bussiness'
:)

K. Fatiyah
yang berfikiran 'ke hadapan'..
Banyak kata2 nasihat
selalu menolong
'Minda map'
(kagum.. :) )

K. Hifzah
yang ceria
walau banyak gurau
tapi matang fikirannya
'sharing moment', saangat selesa..
:)

Tiqah.. :)
Kawan yang sorang ini,
selalu sangat teringat
sebab
banyak kenangan manis bersama..
Tiqah, tq untuk 
resepi..
'nasi tomato selamat tinggal..' :)
masa2 terluang bersama
(pesta flora, riadah, tournament, walimah kawan2, pasar malam..)
[xkan lupa! :)]

Una..
walaupun dah 'not in the group'.. (",)
Tapi masih selesa dengan una
Still memahami..
Terima kasih banyak2
Una sangat baik..
(semoga bahagia selalu.. :) )

dan tak lupa..
adik yang sorang ni..

Si Sera
 Walaupun adik, 
tapi pandai memasak..
Baik hati.
Terima kasih, untuk masa 'deal' sama2
:)

 .....................


Sahabat2 yang disayangi,
saya dan 'kcc',
sudah selesai bakti
di daerah sana

Teruskan kehidupan dan khidmat
Andai Allah izin,
kita bertemu kembali~
:)

...............

Rindu,
dan 
akan terus rindu!

15 comments:

Anonymous said...

riindu kamu juga izati.blh tau sape si ruhi, puitis, busy body dll?hehe..rindu mau mengusik kamu ;)

Anonymous said...

wah izzati...
sayu je kte baca...

AA said...

rindu juga insan comel yg sorg ni..doakan km yg msh di sini mencari sesuap rezeki, secebis ilmu yg nth bila kn sudah...hehe..moga bahagia di sana

Nur said...

AA

Tiqah..:)

InsyaAllah2.. Sentiasa endoakan.. :)

Nur said...

ARMS

Aisyah, memang rindu betul kawan2 kat sana..huhu..

Nur said...

Anonymous

Anis! hehe.. Nak tau ka? :)

si puitis: Kak Nuzi
si ruhi: Jaa
buzy women: kak ima
pakar masak: ramai.. :)
rumate setia: maryam
si ceria: ramai..

dan kamu?
semua ada! hehe..

Anonymous said...

Salam sayang buat mu adikku....Alhamdulillah akhirnya kita dapat konvo sama2..cuba teka siapa saya?;) kalau dapat mmg 'dari hati akan sampai ke hati'... ;)

Nur said...

Anonymous:

Salam sayang juga buat kakakku di sana.. :)
Kak fatiyah? hehe..
Maaf kalau salah..

Anonymous said...

heheheheheheh....mmg salah..:)

Nur said...

oh, maaf..
ok.. k.hifzah kn? :)
bgtau la, wahai kakakku yg baik hati.. ^_^

Anonymous said...

hahaha...salah juge....;P

Nur said...

salah jugak? alaa.. bgtau la.. :)

Anonymous said...

Kak Fathiyah la....bukan fatiyah...isk..isk...nama akk pun fail la gi eja no...kecik hati..;)

Nur said...

Kan betul.. 'dari hati ke hati'.. :)

K.fathiyah, janganla kecik hati. bukan tak tau, tersalah eja ja.. :) Maaf..

Anonymous said...

hehehe..betul tu, memang 'dari hati ke hati' <3 rindu la..;)