Mencari RedhaMu:

' Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keredhaan) Kami, Kami akan tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sungguh, Allah bersama orang2 yang berbuat baik. ' (Al-`Ankabut: 69)

Wednesday 26 October 2011

FB? :)

(-_-)


Menetap di rumah beberapa bulan ni,
membangkitkan rasa..

'Nak buka akaun facebook' ..

:)

Kenapa?

..............

Semua orang tahu,
FB merupakan medium yang
paling berkesan dan paling popular
di abad ini
untuk saling berhubung dengan kawan2 yang dirindui.. :)

Em,
buntu juga bila selalu dengar orang kata: 

"Lebih elok tak ada FB, nanti banyak buang masa"
(dan beberapa keburukan fb lain yang semua sedia maklum)

Saya juga rasa macam tu..
(sebab tu sampai sekarang, risau  nak buat fb)

Tapi dari satu sudut,
rindu sangat nak berhubung
dan nak tahu keadaan2 semasa
kawan lama,
kawan ukm,
kawan rumah,
kawan sekolah,
'kawan2 dunia akhirat'.. 
:)

..........

Tapi, saya tengok
ada juga kawan2 yang bijak menggunakan
 fb sebagai medium bagi perkara2 yang baik
dan dapat bahagikan masa dengan baik..

Saya?
Saya tak berani jamin saya sehebat mereka
untuk menggunakannya dengan baik
tanpa apa2 kesan buruk buat diri..

...............

Effective tak,
nak buat FB untuk kembalikan 
'rasa bersahabat'?
hu~

Em..
Boleh ka,
hanya dengan satu alasan tu,
saya ketepikan keburukan2 lain
yang mungkin akan saya terima nanti?

Kawan2 + berkongsi ilmu dan maklumat
vs
ketagihan FB?

.......

Buat saya fikir panjang:

 (-_-')

Nak 
atau 
Tak?

Em..
demi kebaikan diri, masa depan dan agama,
harus difikirkan lagi.. 
(",)

................

2 comments:

AA said...

buat je izzati..hehe

Nur said...

AA

hehe.. ok kwn, suatu hari nnti kot~ :)